Catatan

Tunjukkan catatan dari September, 2016

Strobry dr kebun ku..

Imej
Assalamualaikum...
Akhirnya berbuah sudah.. Biatlh 2-3 biji pun.. Yg psti berbuah dan boleh berselfis... Hihihi

11 tahun penantian....

Imej
Assalamualaikum. Nak kongsi cerita sikit.. Penantian 11 thn menunggu cahaya mata, akhirnya Allah bg ada satu nyawa di rahimku... Tanpa ku sedari, die membesar sedikit demi sedikit,..
  Ingatkn ketulan penyakit, keras seperti bola, cakap dgn suami, die pun risau... Setiap kali baring ,terasa ada ketulan keras di bawah perut... Ketika buang air pun rasa berat d bawah..
  Hati dah rasa lain macam... Takut pun ada.. Haid lama suda tidak datang... Habis 2 botol jamu dara aku telan, tapi darah x keluar juga...
  Tiba - tiba suami cakap, umi ngandung kut... Aku pun terfikir, nak test la.... Kebetulan ada test kat rumah, pg esokan aku test.. Mula2 keluar satu garis dgn tompokn darah... Aku buang, 1 gariskan.. Tengah hari ,tergerak hati nak tngok blik test tu.. Sekali tengok....... Haaaaaaaaa
  Ke esokan aku ke kedai bli test... Balik rumah dan cek lagi sekali.. Nyata. 2 line... Alhamdulillah.. Hnya Allah je yang tahu perasaan ku waktu itu.... Ingin kongsi dgn suami... Sekali aku tunjuk,, na…

Gula dalam darah tak turun..

Assalamualaikum... Penat ikut ckp nurse makan, tp x turun gop gula dlm darah... Setiap pg merisaukan dr jam 7 xmakan, jam 10 cek 5.7... Jam 10 d minta makan, biskut sekeping je n air kosong.. Pg ni cek naik 6.7... Huhuhu pening aku di buat nya... Tak tahu cam mana nak buat lagi... Jawabnya cucuk je laaa.. Positifkn diri. Pikir insulin tu baik ok...