11 tahun penantian....

Assalamualaikum. Nak kongsi cerita sikit.. Penantian 11 thn menunggu cahaya mata, akhirnya Allah bg ada satu nyawa di rahimku... Tanpa ku sedari, die membesar sedikit demi sedikit,..
  Ingatkn ketulan penyakit, keras seperti bola, cakap dgn suami, die pun risau... Setiap kali baring ,terasa ada ketulan keras di bawah perut... Ketika buang air pun rasa berat d bawah..
  Hati dah rasa lain macam... Takut pun ada.. Haid lama suda tidak datang... Habis 2 botol jamu dara aku telan, tapi darah x keluar juga...
  Tiba - tiba suami cakap, umi ngandung kut... Aku pun terfikir, nak test la.... Kebetulan ada test kat rumah, pg esokan aku test.. Mula2 keluar satu garis dgn tompokn darah... Aku buang, 1 gariskan.. Tengah hari ,tergerak hati nak tngok blik test tu.. Sekali tengok....... Haaaaaaaaa
  Ke esokan aku ke kedai bli test... Balik rumah dan cek lagi sekali.. Nyata. 2 line... Alhamdulillah.. Hnya Allah je yang tahu perasaan ku waktu itu.... Ingin kongsi dgn suami... Sekali aku tunjuk,, naaaaa menangis die... Rasa tak percaya, ada rezeki lagi kami menimbang bby rupanya... Syukur pada mu ya Allah... Besar kekuasaanmu.. Sebelas tahun menantu anak kedua, akhirnya Allah tunaikan doa kami... Tak tahu nak ucap macam mana.. Hilang kata2 ...
  18/8/16 ..jam 3, kmi ke klinik unt tahu kandungan ku berapa bln dan buka buku mengandung... Lama tinggal, lupa sudah.. Hihihi.... Cek laa aku ni... Sekali nurse cakap kandungan ku dah masuk 20 minggu(5bln).... Terkejut aku... " betul ke nurse, kndungan ku 20 minggu?? "" betul, nnt kita scan... " ok.. Lpas nurse, kami jumpa doktor... Die scan dan keluarlah keputusan.... 5 bln kandungan ku... Huhuhu.... Besar kekuasaan mu ya Allah... Xda ucapan yg mampu ku katakan... Syukur pada mu ya Allah...
    Semingu juga kami di landa perasaan tidak percaya, " betul ke aku mengandung? " " betul ke nak dapat bby nih? ". Hihihihi... Ok lah sampi sini dulu ...nak makan dulu.. Nnt kira sambung lagi ya.. Bye.....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Masak dadih

Salah Faham!!!!!!!!!!!!!!

Movie Best