Nafas yang terakhir ;(

assalamualaikum.....
 hai.....
 
saya nak kongsi kesedihan sahabat yg kematian ibu tercinta...
 pd raya ke3........
 dia tel  minta tolong...kita ingatkan dia nak gurau.......kita pun bguraulah
 sekali dia cakap mak dia dah takda buat selama2nya...
 ape lg terkejutla kita org........ingatkan dia tipu...
 sbb mak dia tak da sakit ape2 pun...
 sebelum arwah meninggal , arwah sempat pesan suruh sahabat ni jaga adik2 dia...
 nak jadi cerita , anak2 ni masih punya ayah tp nama je ade ayah..
 tak pernah ambil tahu akan kebajikan anak2...
 masa arwah meninggal si ayah ade dtg...tp unt tunjuk muka aje...
 pahtu blah....tak tnya mcm mana nak setelkan pasal anak...
 kebajikan anak jauh sekali...ape punya ayah ni kita pun tak tahu nak cakap...
 bila sahabat cerita akan kesusahan beliau...kita rasa bersyukur punya ayah yg bertanggunjawab...
 terhadap keluarga.......beliau ade cakap kesusahan yg beliau hadapi..
 tp kita hanya mampu beri nasihat and beri semangat unt beliau teruskan hidup...
 dan tempat beliau melepaskan sedikit beban yg tergalas di bahu beliau sekarang ini...
 kesian, memang kesian,...kita kenal keluarga dia...
 tp itu je yg kita mampu berikan pd dia sekarang ni...
 nak kasi harta benda ..kita pun bukannya kaya mana pun ...
 kalau keja bolehlah makan, klau tak keja tak de lah makan......
 pasal adik2 nak kena tukar sekolah pun dia yg kena uruskan....
 macam manala suami dia kan???bertuah dia dapat suami yg baik and memahami serta bertanggunjawab....
 oklah sampai cni dululah kita nak g masak...
 hr ni kita puasa.....hihihi....biasalah .....
 



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Tiramiksu