Selasa, 11 Januari 2011

Anak Malaysia Semakin Maju Di Perantauan

assalamualaikum........haiiii



pix_gal0
untung jd org cantik dan pandai ni kan!!!!!!
semua buat org setuju,org suka,
tngoklah ,yuna semakin dikenali gitu...
lepas 1,1 anugerah yg di perolehi
dah lah cantik, bijak pullak tu 
lengkap2 .
hahaha
tak caya mai baca ni...

PADA 20 NOVEMBER lalu ketika berlangsungnya Anugerah Shout! 2010, nama Yunalis Zarai atau Yuna tiba-tiba gempar lagi. Bukan hanya disebabkan tiga kemenangannya, Popstar Award, Break Out Award (Artis Baru), Ultimate Shout! Award menerusi anugerah anjuran 8TV itu, malah ada cerita lain yang dibongkar.

Bayangkan sejak mula melakar di persada seni, namanya tak pernah langsung dicuit dalam hal yang membabitkan kisah peribadi atau lebih tepat lagi sisi bercinta. Kisah sejarah cinta lalunya dengan seorang pekerja di sebuah syarikat TV pun diam begitu saja.


Melihat kepada kelangsungan kerjaya seninya, Yuna pantas menyinar. Lagu Dan Sebenarnya menjadi lesen besar yang terus memperkasakan namanya di persada seni. Album sulungnya, Decorate turut mendapat reaksi positif ramai. Malah anugerah demi anugerah yang diraihnya menjadi mercu tanda kepada legasi seninya.

Selain Anugerah Shout! 2010, AJL-24 dan ABPBH 2009, Yuna juga bersinar di Anugerah Industri Muzik ke-17 dengan memenangi empat anugerah iaitu Artis Baru Terbaik, Lagu Inggeris Tempatan Terbaik (Deeper Conversation), Lagu Pop Terbaik (Dan Sebenarnya) dan Lagu Terbaik (Dan Sebenarnya).

Potensi yang ditunjukkannya kebelakangan ini menjadi antara ramalan untuk namanya berada di dalam kelompok Top 5 dalam kategori Penyanyi Wanita Popular ABPBH 2010 dan sekali gus dilihat berkemungkinan besar untuk meraih kategori Bintang Paling Popular musim ini.
Sekalipun bertudung, Yuna kini dilihat semakin feminin dan menjadi perintis gaya. Malah, tubuhnya yang tinggi lampai memudahkan apa saja material kain membaluti badannya. Awal pembabitannya dulu, dia gemar menyarung skinny jeans dan baju kemeja. Tapi sekarang, dia bijak menyuai padan pakaian termasuk mengenakan jaket dan skirt labuh.

Kalau ada yang tahu, Yuna turut mengusahakan sebuah butik pakaian dipanggil IamJetfuel yang beroperasi di Subang Jaya. Kerjasamanya bersama pereka fesyen Hana Tajima juga dianggap sebagai batu loncatan untuknya meneroka sisi baru dengan memiliki koleksi pakaian sendiri.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

tinggal jejak ya!!!