Aku terus di uji :)

assalamualaikum...............


semakin hari semakin aku rasa sesak nafas untuk bernafas
KENAPA????
semakin hari semakin sakit aku rasai
macam2 dugaan yg terjadi yang terpaksa kami tempuhi...
tanpa sedar aku mengeluh juga ........
tp
bila ingat janji ALLAH aku menjadi insaf ....
aku terlalu mengikut perasaan .....
aku tak tahan bila terlalu banyak ujian yg di berikan
hingga aku tak tahu mana yg perlu di dahulukan...
aku pernah menggeluh kenapa aku perlu di uji sedemikian.......
bermacam2 masaalah menimpa keluarga ku........
tp
alhamdulillah............aku cepat di sedarkan oleh suami,.......
beliaulah yg banyak memberi perangsang untuk menginggati ALLAH....
aku jadi malu bila menginggati keluhan demi keluhan yg telah aku luahkan
sepatutnya aku belajar sabarkan diri dan perbanyakkan istifar pada NYA
tapi aku terlalu alpa dengan keadaan...
YA ALLAH , KAU ampunilah dosa2ku ini ya ALLAH..
aku terlupa akan qadak dan qadarmu YA ALLAH...
aku terlalu ikut perasaan ku hingga selalu mempersalahkan takdir yg telah kau berikan pada ku
YA ALLAH .....
baru sedikit kau uji ku , tp aku sudah menggalah malah menyalahi mu ya ALLAH
bila di fikirkan balik, ..
orang lain lagi hebat ALLAH uji .....
aku jadi malu pada diri ku sendiri...
aku lengkap anggota badan , mempunyai anak, mempunyai keluarga yg bahagia,.
ada kenderaan , ada tempat berteduh, tidak perlu tidor di kaki lima...
tp
kerna ujian demi ujian yg tak seberapa aku menyalahi takdir.....
YA ALLAH berdosanya aku.......
mereka yg diuji dengan berbagai dugaan yg lebih besar dari ku masih mampu tersenyum ,
malah masih mampu bersyukur kerna di kurniakan ujian ini,...
masyaallah........aku insaf bila menginggatinya......
YA ALLAH ku bersyukur padamu YA ALLAH...
ujian demi ujian yg telah kau berikan membuat ku lebih matang melalui hari2 tua ku
malah aku tahu setiap ujian itu pasti ada hikmahnya.......amin..

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Masak dadih

Salah Faham!!!!!!!!!!!!!!

first time naik kapal terbang